Onsdag den 13 April

De känns verkligen att våren är på väg nu, underbart varma kvällar och solnedgång! Nu går vi verkligen mot rätt årstider!

De händer mycket hela tiden, och de är svårt att hinna med och uppdatera bloggen om mitt liv. Men just ikväll råka jag ha tid över för att sätta mej och skriva lite, och jag känner att de skulle vara ganska skönt att få ur sej lite innan de är sov dags.

Jag har kommit fram till att jag faktist bara har 3 skol veckor kvar, snart bara två. Och på dom två skolveckorna ska jag hinna fixa 6 ig:n? Man kan ju undras hur de ska gå ihop men jag ska verkligen försöka mitt bästa och vara nöjd med de. Ska ta mina nära och kära till hjälp för att fixa några g:n iaf då. 2 veckor, de är helt ofattbart. Sen börjar mitt sista år. Och sen äntligen är jag fri de här skiten. Sen får jag äntligen börja jobba. Men jag antar att om några år kommer jag väl sitta där och klaga på mej själv att jag var dum som ens ville ifrån skolan. Men gymnasiet kommer jag nog faktist inte sakna. De är mer grundskolan jag saknar redan nu, nog för att de var mkt dåligt om den skolan också men nu när man jämfört med gymnasiet vill jag inget annat en gå om grundskolan.
Nog pratat om skolan för den här gången. Ikväll var jag och Henke ute och gick ca 4 km. :) Så duktiga vi blivit! Men de kan behövas efter allt onyttigt man dragit på sej under vintern...Så nu är de dags att träna upp sommar kostymen! :D

Och ingen tävling till helgen vart de heller... för de första blev Chance lite små sjuk sen vart tävlingen tydligen inställd. Så nu hoppas jag på att kunna vara med i Maj ist. Var hem till Mamma idag efter skolan och pyssla lite med Lillesyrrans ny ponny. En helt underbar go kille. Han är endast 3 år men ligger (enligt mej) en hel del efter endå i utbildning....... Men de är skadar ju inte mej som bara ääääääälskar att pyssla med såna här skruttar. Vi stog först i en evighet i stallet och borsta, vilket han inte gillar så jätte mkt faktist. Men till slut erkände han faktist att de är ju ganska mysigt de där, att bara stå där när flickan pussar och donar med en. Vi till och med kom fram till att jag skulle få bortsa hans svan (han är fruktansvärt bakrädd, troligen varit med om något). Och redan där kännde jag mej super nöjd för dagen. Att en unghäst kan ge en så mkt, både energi och glädje, de är helt otroligt. Efter vi blivit borstad och flätad i svansen gick vi ner på ridbanan med longeringslinan och tränade lite. Gick även där jätte bra och jag tror vi hade en bra dag tillsammans. Han är oerhört lyhörd och lättlärd vilket gör de änu roligare. Vi slutade iaf med att spola benen vilket han valde att acceptera efter en liten stund. Efter underbara Kevin var de Quattes tur, stor bostning och kippning. Mysigt pålle! Han är ju så snäll.
Och efter de var jag tvungen att åka hem, för att hinna med allt här hemma innan sängen.
Ja, så har min dag sett ut. kanske inte så intressant för er men skönt för mej att få skriva av sej ;)

Nu ska jag lägga mej och sova lite för att bli laddad för en dag full av prov imorgon! Önska mej lycka till.....

Ha de bäst! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0