En bra dag

Sov över i morse, men missade endå inge viktigt. Åkte in till skolan och fick skjus från station av Krille som tur var. Kände mej mer sovande en vaken trots att jag hade sovit längre en jag igentligen skulle.
Gjorde rent mitt akvarie och så flyttade de in en ny guppy hane till mitt akvarium :) Hoppas på bebisar nu.
Sista lektionen var ridning på LRK. Hade Molle, igen. Finaste Molle. Har tycket tidigare att han har varit lite halv tråkig och seg. Men endå är han nog stallets finaste häst, av ridskolehästarna iaf. Han har de lilla extra liksom :)
Men idag när jag red honom var de som att något fallde på plats mellan oss, vi förstog varandra mkt bättre och alla 50 öringar ramla nog ner i skallen på mej. Jag förstog liksom hur han skulle ridas och vart hans så kallade "knappar" fanns. Jag vet inte, men jag inbillar mej att något utav den intensiva läran och ständiga tjatet om hur en ryttarens sits och invärkan har fastnat i mej, för de första sitter jag bättre en jag tidigare gjort, utan att ehöva anstränga mej för att sitta bra. Och bara genom att sitta bra gör ju ganska mkt. Hur som helst, Molle är Molle, lite halv trött och lite halv död så där. Men idag var/vart han en glad,arbetsvillig och roligt halvblod! Han vart så mkt roligare när man hittar honom. De var så otroligt roligt, så jag har ärligt talat viljat rida ett till pass, på honom.
Men men, nu får de väntas till nästa vecka igen och hoppas att de går lika bra då.

När jag kom hem stog Henke och fixade maten. Pankaka :) mums!
Han är ju så  duktig på de där med mat. Bortskämda jag.
Emelie kom över nu på kvällen och planera lite för fotograferingen som jag ska hjälpa henne med. De ska bli ett album som hon ska ha som projektarbete .
Fotningen börjar imorgon. :)

Nu ska jag gå ner till tvättstugan och ta reda på 1 ton kläder sen ta en promenad.
Ha de bra!

/Jessi


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0