Sparreholm

Då har veckan gått här nere i sthlm, närmare bestämt Sparreholm.
Har tillbringat hela veckan har nere med häst tjejerna och haft kurs/utbildning för Anders Eriksson som tävlat VM i körning och jobbar i dagsläget mkt med tömm. De har varit en intressant, lärorik och jobbig vecka.. Vi har ibland jobbat från 7 på morgon till 9 på kvällen. De tar på en, även fast man tycker de är kul..
En sak är säker iaf , för varje dag och för varje upplevelse och kontakt jag får, med både människor och hästar får mej att inse att de är de här jag vill jobba med. De är de här jag vill leva för.
Jag har sett en del saker som fått mej att tänka till lite extra och jag har letat lösningar i problemen som jag inte trodde fanns,som jag endå har hittat och förstått, och de får mej att tro, att de faktist inte finns någon häst alls som är omöjlig eller också sk. problemhäst.
De blev en del tårar och de blev en del hat imot sånt folk som man möter som inte alls behandlar deras sk. vänner med respekt. Jag pratar såklart om hästen, dom kan inte prata så vi kan höra dom. Men om du tittar lite extra på den där hästen som alla tycker är helt galen så kan du någonstans endå se vad den försöker säga och vad den vill förmedla till oss männsikor, iaf jag. De har tänts änu en glöd inom mej och jag vet vad elden snart kommer brinna för tyvärr vet jag dock inte vart jag ska börja. Men de löser sej med tiden, tror jag. Just nu vill jag inget annat en ta med mej den otroligt vackra hingsten som alla kallar monster och hjälpa honom. För man kan se rakt igenom att ingenting igentligen beror på honom. Utan han fick en oskyldig stämpel som monster och blev behandlad därefter..

Hur som helst så har jag som sagt lärt mej mycket och de vart helt klart värt att vara här i en hel vecka. Men de ska bli oerhört skönt att äntligen få åka hem imorgon och andas ut lite efter allt som just nu bara snörrar i huve. 
Nu ska jag göra rent min navel piercing och borsta tänderna sen sova. Natti natti! ♥ 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0